نوشته شده توسط : فرهاد محمدی زاده

برای خرید خودرو بین هزاران آگهی فروش خودرو جستجو نموده و خودروی موردنظر خود را انتخاب نمایید.

برای فروش خودرو، نسبت به ثبت آگهی فروش خودرو و حتی خرید خودرو در سایت www.mashin.ir/cars اقدام کنید. در صورتیکه نمایشگاه اتومبیل دارید، برای خود یک صفحه اختصاصی در سایت ماشین داشته باشید. از جدیدترین مقالات فنی و تخصصی خودرو بهره ببرید. بدین منظور پیشنهاد میکنیم که عضو کانال مقالات تخصصی ماشین شوید.

بهترین سایت ماشینی که تا الان بوده و بسیار تکمیل و حرفه ای پس از حدود یکسال کار مداوم، سایت ماشین www.mashin.ir با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارتباط هدفمند میان خریداران و فروشندگان ماشین، در تاریخ ١٣٩٥/٠١/٢٣ رونمایی گردید.

بعضی از امکانات این سایت عبارتند از:

ایجاد فضایی جذاب با قابلیتهای پیشرفته برای کسانی که قصد فروش ماشین خود را دارند. ارائه اطلاعات به فروشندگان ماشین جهت قیمت گذاری مناسب. سیستم جستجوی پیشرفته برای کسانیکه قصد خرید ماشین دارند. سیستم حرفه‌ای "گوش بزنگ" برای کسانیکه قصد خرید ماشین با شرایط خاص دارند.

ارائه اطلاعات فنی و مفید به خریداران ماشین جهت انتخاب صحیح. ایجاد فضایی مناسب برای کسانیکه بصورت حرفه‌ای به خرید و فروش خودرو مبادرت میکنند. نظیر نمایشگاه‌ داران. همه سعی و تلاش این بوده و هست که کاری درخور مشتریان عزیزان طراحی و پیاده‌سازی نماید .
بهترین خدمات ارائه شده توسط سایت ماشین

فروش خودرو ، خرید خودرو صفر، فروش خودرو دست دوم یا کارکرده، خودرو خرید و فروش ماشین اقساطی و نقد.

همچنین میتوانید از قسمت www.mashin.ir/price از مزایای قیمت خودرو، قیمت روز خودرو خارجی و داخلی، قیمت خودرو صفر و کارکرده، قیمت ماشین، قیمت اتومبیل، قیمت خودرو اقساطی بهره ببرید که کل قیمتها به روز میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهاد محمدی زاده

در خرداد ماه ۱۳۹۳ کار خود را با هدف خرید جم کلش اف کلنز آغاز کرد . از آنجایی که کاربران ایرانی به دلیل تحریم و بسته شده حساب آنها نمی توانند خرید جم کلش رویال انجام دهند ، فروشگاه معتبر جم باکس اقدام به خرید جم کلش رویال نموده و با ارزان ترین قیمت، جهت فروش جم فوری برای بازی کلش و جم کستل کلش اقدام می نماید .

شرکت سوپرسل به تازگی پس از بازی های کلش اف کلنز-بوم بیچ-هی دی- اقدام به انتشار بازی زیبا و پر طرف دار Clash Royale نموده است. این بازی تا کنون موفق شده است در فروشگاه گوگل پلی و اپ استور امتیاز ۴.۸ ستاره را دریافت نمایید.

گروه جم باکس www.gembox.in بازی خرید جم کلش همانند دیگر بازی های شرکت Supercell به صورت دانلود رایگان اما خرید درون برنامه ای انتشار یافته است به این صورت که شما برای پیشرفت سریع و به دست آوردن کارت های جدید یا سکه می توانید اقدام خرید جم کرده و به سرعت هر آنچه نیاز دارید فراهم نمایید. لازم به ذکر است خرید جم کلش رویال از ملزومات این بازی نبوده و صرفا بر عهده شخص شماست که برای آن هزینه کنید یا با صبر و تحمل بازی خود را ادامه دهید! خرید جم در بازی کلش اف کلنز و کلش رویال، موجب افزایش سرعت پیشرفت بازی می شود. فروشگاه جم باکس با قیمت ارزان، جم کلش و جم کلش رویال را برای شما فراهم نموده است.جهت دسترسی آسان تر

برای خرید جم، آدرس جم باکس را در مروگر خود ذخیره نمایید.


خرید جم، خرید جم ارزان، بستۀ خرید جم، خرید از جم باکس، بستۀ پانصد تاییِ جم و یا بسته های مختلف خرید جم و… حال به این موضوع می رسیم که این جم در کجا این چنین کاربرد دارد. بازی ای که این روزها صحبت از آن بین کاربران تلفن همراه و تبلت بسیار همه گیر گشته که حتی کاربران این بازی، اکانت بازی خود را با لِوِل های مختلف برای فروش می گذارند، بازی کلش آف کلنز است، کلش یک بازی با سبک استراتژیک می باشد. بازی که برای همه سنین مناسب است و برای همه جذاب خواهد بود. شما وارد بازی شده و شروع به ساخت و ساز می کنید. خانه، طلایاب، اسلحه خانه، جنگجو، تجهیزات دفاعی و…

خرید جم clash royale 

هر کدام از این قسمت ها با درجه و قدرت های مختلف موجود است. البته هرچه بیشتر طلا و جم داشته باشید زودتر می توانید پیشرفت کرده و سلاح های قوی تر، جنگجویان مختلف که هر کدام قدرت و سلاح مخصوص خود را دارند، دیوار و تجهیزات مستحکم تر و…

خرید جم کلش رویال ارزان تهیه کرده تا برای دفاع از روستای خود آماده شوید. حال می توانید با استراتژی خود به حریف های خود در بازی حمله کنید. برای اینکه عمل بالا زودتر به وقوع بپیوندد شما باید تعداد جم خود را افزایش دهید. چگونه؟ با بسته ها و قیمت های مختلفی که درون بازی قرار داده شده شما می توانید خرید جم را انجام دهید. البته این گونه بازی ها روز به روز در حال پیشرفت هستند و ما از این پس شاهد تعداد بیشتری از این بازی ها خواهیم بود. همجنان که همین اتفاق در بازی بوم بیچ نیز افتاده است با این تفاوت که تجهیزات آن امروزی تر هستند.

بدست اوردن جم ارزان یکی از بزرگترین مشکلات ایرانیان در بازی کلش اف کلنز است ولی با خواندن این مطلب شما پی خواهید برد که بدست اوردن جم خیلی هم سخت نیست فقط نیاز مند کمی حوصله است و باید شما جم های خودتون رو همیشه نگه دارید و در زمانی که واقعا نیاز است استفاده کنید



:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهاد محمدی زاده

دانلود آهنگ جدید شروین کشفی بنام یه ساعت



:: بازدید از این مطلب : 696
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهاد محمدی زاده

خواب نیمروزی طولانی و ارتباط آن با دیابت

  • خواب نیمروزی طولانی و ارتباط آن با دیابت
    خواب نیمروزی طولانی و ارتباط آن با دیابت

    خواب نیمروزی در بیشتر مردم به شکل یک عادت در آمده و اگر آن ها همان نیم ساعت را چرت نزنند، در ادامه ی روز احساس کمبود خواب میکنند و حسابی کلافه هستند. مغز ما در بین ساعات میانی روز نیاز به استراحت و ریکاوری دارد؛ این ریکاوری با خواب فراهم میشود. ولی اگر شما هم به این خواب عادت دارید باید بگویم مراقب ساعت خوابتان باشید؛ چون تحقیقات علمی یک دانشمند ژاپنی نشان می‌دهد که رابطه‌ای میان خواب نیمروزی طولانی و بیماری دیابت وجود دارد.

    به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از دویچه وله، یامادا تماهیده، دانشمند ژاپنی دانشگاه توکیو به این نتیجه رسیده افرادی که به طور مرتب خواب نیمروزی طولانی و بیش از یک ساعت دارند، امکان ابتلایشان به بیماری دیابت (بیماری قند) ۴۵ درصد بیشتر از دیگر افراد است.
    یامادا تماهیده همچنین به این نتیجه رسیده که خواب نیمروزی کمتر از ۴۰ دقیقه در کاهش دیابت موثر است.
    تیم دانشمندان دانشگاه توکیو برای تحقیق خود نتایج بیش از ۳۰۰ هزار تحقیق انجام شده در باره بیماران دیابتی را بررسی کرده‌اند.
    البته تحقیق دانشگاه توکیو نکات مجهولی نیز دارد. یکی از این نکات این است که دانشمندان هنوز درنیافته‌اند آیا افراد به بیماری دیابت دچار می‌شوند، به این دلیل بوده است که خواب نیمروزی طولانی دارند.
    نوید ستار، استاد پزشکی متابولیک دانشگاه گلاسکو، تفسیری بر تحقیق یامادا تماهیده، دانشمند ژاپنی دانشگاه توکیو نوشته و بر این نکته تاکید کرده است که “به احتمال قوی خواب نیمروزی نیز یکی از عوامل خطری است که ابتلا به بیماری دیابت را تسهیل می‌کند.”
    از دیگر عوامل خطر در بوجود آمدن بیماری دیابت تحرک کم بیماران و اضافه وزن آنهاست.
    نوید ستار تأکید دارد برای تشخیص ارتباط دقیق عوامل خطر در ابتلا به بیماری دیابت باید تحقیقات بالینی نیز انجام شود.

    لینک مطلب



:: بازدید از این مطلب : 655
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهاد محمدی زاده

دانلود بازی ایرانی و ترسناک 41148 برای اندروید

  • دانلود بازی ایرانی و ترسناک 41148 برای اندروید
    41148_icon.jpg

    احسان موبایل :

    41148_icon

    نسخه جدید بازی ایرانی ترسناک و ماجرایی 41148 نسخه های اول تا چهار محصول استودیوی Sefid کشور ایران سیستم عامل های هوشمند به خصوص سیستم عامل محبوب اندروید این روزها به قدری رواج پیدا کرده اند که حتی برنامه نویسان و بازی سازهای ایرانی زیادی هم در این عرصه به فعالیت وا داشته شده اند. […]

    ******************
    دانلود بازی ایرانی و ترسناک 41148 برای اندروید

    لینک مطلب

    admin


:: بازدید از این مطلب : 968
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهاد محمدی زاده

روسیه خواستارتحقیق درباره حمله آمریکا به سوریه شد

  • روسیه خواستارتحقیق درباره حمله آمریکا به سوریه شد

    به روز نیوز :

    وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای تحقیق همه جانبه و اتخاذ تدابیر ضروری برای جلوگیری از تکرار بمباران مواضع نیروهای سوریه در دیر الزور از سوی جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا شد.

    به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این بیانیه آمده است: جنگنده های ائتلاف، ۱۷ سپتامبر (شنبه ۲۷ شهریور ماه) با ورود به حریم هوایی سوریه از طرف عراق مواضع نیروهای سوریه نزدیک فرودگاه دیر الزور را بمباران کردند که بیشتر از ۶۰ نظامی سوری کشته و ۱۰۰ نفر زخمی شدند. 
    در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: پس از این حمله، باندهای تروریستی اقدام به حمله به نیروهای ارتش سوریه کردند که از ماه ها قبل عملا در محاصره اند و ماموریتشان دفاع از غیرنظامیان ساکن این شهر است. 
    وزارت امور خارجه روسیه از موضع مبهم و غیر سازنده آمریکا نسبت به دعوت روسیه برای برگزاری جلسه فوق العاده شورای امنیت در این زمینه ابراز تاسف کرد.  
    این بیانیه این حادثه را نتیجه طبیعی ادامه مخالفت آمریکا با همکاری با روسیه برای مبارزه با داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی دانست.
    در این بیانیه یادآور شده است که رفتار خلبانان ائتلاف، بیانگر نادیده گرفتن عمدی جنایتکاران و تساهل با تروریست های داعشی است.    
    ۲۰۶ ـ ۲۱۱



:: بازدید از این مطلب : 723
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهاد محمدی زاده

بهمن گلبار نژاد، رکابزن پارالمپیک کشورمان، درگذشت

  • بهمن گلبار نژاد، رکابزن پارالمپیک کشورمان، درگذشت

    بهمن گلبار نژاد، رکابزن پارالمپیک کشورمان، درگذشت

    بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار پارالمپیکی کشورمان که در رقابت‎های جاده امروز (شنبه) به دلیل سانحه از دور رقابت‎های این رشته کنار رفته بود، درگذشت. وی پس از وقوع سانحه به سرعت به بیمارستان منتقل شد ولی شدت آسیب دیدگی به حدی بوده که پزشکان نتوانستند کاری برای قهرمان کشورمان انجام دهند. در ادامه با جزئیات کامل، این حادثه ی ناگوار را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

    گلبارنژاد در میانه راه مسابقات جاده رشته دوچرخه‎سواری بازی‎های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در یک شیب تند دچار حادثه شده بود. در حالی که پیشتر اعلام شده بود این ورزشکار ۴۲ ساله حال مساعدی دارد اما گویا به دلیل شدت سانحه دار فانی را وداع گفته است. دلیل فوت بهمن گلبارنژاد دوچرخه‌سوار پارالمپیکی کشورمان شکستگی از ناحیه گردن عنوان شده است. نکته این که همسر این ورزشکار دو سال پیش بر اثر سرطان در گذشته بود.

    بهمن گلبار نژاد، رکابزن پارالمپیک کشورمان، درگذشت

    طبق بیانیه کمیته بین المللی پارالمپیک ریو به علت حادثه ای که برای گلبار نژاد پیش آمد وی سریعا به بیمارستان منتقل شده. اما پس از انتقال به بیمارستان در کمال تاسف دار فانی را وداع گفت.

    در این بیانیه نوشته شده است :

     بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار ایرانی که در مسابقات جاده C4 شرکت کرده بود، پس از تصادف بسیار بدی که برایش پیش آمد، به طور اورژانسی به بیمارستان منتقل شده است.

    منبع: وب سایت تگ

    لینک مطلب



:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهاد محمدی زاده

دانلود بازی Mystery Chronicle One Way Heroics ماجراجویی قهرمانانه کرونیل برای کامپیوتر

  • دانلود بازی Mystery Chronicle One Way Heroics ماجراجویی قهرمانانه کرونیل برای کامپیوتر
    mystery-chronicle-one-way-heroics-www.FreeGames.iR_.jpg

    Mystery Chronicle One Way Heroics بازی ماجرایی جدیدی است که توسط Spike Chunsoft Co., Ltd برای کامپیوتر منتشر شده است. هنگامی که این بازی ماجرایی هیجان انگیز را شروع کنید راه برگشتی وجود نخواهد داشت. Mystery Chronicle One Way Heroics گیم پلی و گرافیک های عنوان بسیار تحسین شده یعنی بازی One Way Heroics را پیاده سازی کرده است و همزمان یکسری کاراکتر محبوب دیگر یعنی Danganronpa و Shiren را به بازی اضافه کرده است. زمان را غنیمت بشمارید و راهتان را از بین نقشه های مختلف با انتخاب بهترین مسیر برای نجات پادشاه و عده بسیاری از مردم که در چنگ اهریمن گرفتار شده اند باز کنید…

    دانلود بازی Mystery Chronicle One Way Heroics نسخه PLAZA برای PC

    حداقل سیستم مورد نیاز برای بازی:

    OS: Windows 7
    Processor: Intel(R) Core(TM) 2 Duo 2.4 GHz, or better
    Memory: 2 GB RAM
    Graphics: DirectX 11.0 compatible GPU with at least 512MB of VRAM
    DirectX: Version 11

    اسکرین شات از محیط بازی:

    حجم فایل ها : ۲.۹ گیگابایت

    پسورد فایل : www.freegames.ir


    supportاگر در این مطلب سوال و یا مشکلی دارید کارشناسان ما به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما هستند تماس از طریق خط ثابت با شماره : 9099071728

     برچسب ها : 
    Mystery Chronicle One Way Heroics, بازی, بازی Mystery Chronicle One Way Heroics, بازی کامپیوتری, بازی ماجرایی, دانلود, دانلود بازی, دانلود بازی 2016, دانلود بازی Mystery Chronicle One Way Heroics, دانلود بازی با لینک مستقیم, دانلود بازی جدید, دانلود بازی رایگان



:: بازدید از این مطلب : 797
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهاد محمدی زاده

آل سعود در مسیر سپرده شدن به موزه‌های تاریخ قرار گرفته است



:: بازدید از این مطلب : 660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فرهاد محمدی زاده

۲۹ روز و ۶ رویارویی میان ایران و آمریکا/ ۳ اخطار هوایی و ۳ تقابل دریایی + عکسپریا و میترا

  • ۲۹ روز و ۶ رویارویی میان ایران و آمریکا/ ۳ اخطار هوایی و ۳ تقابل دریایی + عکسپریا و میترا
    به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای نظامی ایران و آمریکا از اواخر مرداد ماه تا 20 شهریور ماه جاری، چند تقابل جدی در منطقه خلیج فارس، دریای عمان و شرق کشورمان، داشته‌اند.

    در ذیل نگاهی داریم به آنچه که روی داده است:

      
        ** 22 تیر؛ رویارویی با ناو نیواورلئان

    “5 فروند قایق تندرو متعلق به نیروی دریایی سپاه به یک فروند ناو آمریکایی در خلیج فارس نزدیک شده است”. این خبری بود که در روز 22 تیر ماه منتشر شد و بلافاصله در رسانه‌های جهان بازتاب بسیاری یافت.

    طبق این خبر، 3 فروند از قایق‌های تندروی نیروی دریایی سپاه پاسداران در این ماجرا، مجهز به تسلیحات نظامی بوده و یک فروند از قایق‌ها هم مجهز به موشک کروز بوده است.

    نکته قابل توجه این است که در این کشتی جنگی آمریکا که یواس‌اس نیواورلئان (USS New Orleans) نام داشته است، ژوزف ووتل فرمانده نظامی ارشد آمریکا در خاورمیانه (سنت کام) نیز حضور داشته است. او ساعتی پس از انتشار این خبر از روی عرشه همین ناو، به  خبرنگاران گفته بود:‌ نزدیک شدن قایق‌های ایرانی بدون مخاطره و امن بوده است.

    ساعتی پس از این خبر، سردار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد که، “تحت نظر قرار دادن شناورهای بیگانه در منطقه‌های مأموریتی نیروی دریایی سپاه موضوع جدیدی نیست و این کار همواره به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام شده، می‌شود و خواهد شد”.

    وی افزود: ما براساس مأموریت‌های محوله، تردد و جابه‌جایی هر شناور از کشورهای بیگانه به‌ویژه کشورهای فرامنطقه‌ای و به‌طور خاص دشمنان انقلاب اسلامی، شیطان بزرگ آمریکا را که حضورشان برای ما تهدید ذاتی و شرّ مطلق است با دقت و حساسیت دنبال می‌کنیم و آنان نیز نسبت به این مسئله کاملاً تمکین کننده هستند.

    ساعتی بعد هم سایت روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از عرشه ناو نیواورلئان تصاویری از نزدیک‌شدن یک فروند قایق تندرو و یک فروند ناوچه سپاه به ناو آمریکایی را منتشر کرد.

    این تصاویر نشان می‌دهد که ناوچه سپاه که به ناو آمریکایی نزدیک شده است، همان “ناوچه موشک‌انداز تندر” است. این ناوچه با طول 38.6 متر و عرض 6.8 متر، می‌تواند با سرعتی در حدود 65 کیلومتر بر ساعت در آب حرکت کند.

    رادار سطحی برای کشف و ردگیری اهداف سطحی و شناورهای دشمن با قابلیت شناسایی ده‌ها هدف، رادار ناوبری برای کمک به مسیریابی و رادار کنترل آتش برای هدایت تسلیحات به‌همراه سامانه‌های هشدار راداری، جنگ الکترونیک و سامانه‌های مخابراتی از جمله تجهیزات این شناور رزمی است.

    ناوچه تندر به دو قبضه توپ دولول 30میلی‌متری و 23میلی‌متری و همچنین یک قبضه تیربار دوشکا 12.7میلی‌متری مسلح است. اصلی‌ترین سلاح این ناوچه، 4 فروند “موشک کروز نور” است که می‌تواند اهداف را در فاصله حدود 120کیلومتری، با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد.

        
        ** 3 شهریور؛ رویارویی با ناو نیتز

    4 فروند قایق تندرو متعلق به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تنگه هرمز به یک فروند ناو آمریکایی به نام یو اس اس نیتز (USS Nitze) نزدیک شدند.

    یک مقام در وزارت دفاع آمریکا پنتاگون، این اقدام قایق‌های سپاه را غیرحرفه‌ای و ناامن خوانده و در این باره گفته است: این قایق‌ها تا فاصله 300 یاردی (270 متری) ناو جلو آمده بودند.

    شبکه خبری سی ان ان و خبرگزاری رویترز به نقل از مقام رسمی ارتش آمریکا اعلام کرده‌اند که این اقدام قایق های تندرو سپاه،‌ روز سه شنبه هفته جاری اتفاق افتاده است و چندین بار این قایق‌ها به نزدیکی ناو آمده و ما را اذیت کرده‌اند.

    ۲۹ روز و ۶ رویارویی میان ایران و آمریکا/ ۳ اخطار هوایی و ۳ تقابل دریایی + عکس و فیلم

        USS Nitze

    بنابر اعلام همین مقام ارتش آمریکا، 2 فروند از این قایق‌ها تا فاصله 270 متری به ناو نزدیک شدند و با وجود اینکه چندین بار به آنها هشدار دادیم که به ناو نزدیک نشوند، اما باز هم به ناو نزدیک شده و تا فاصله‌ 270 متری که می‌رسیدند، دور میزدند.

    آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که فرماندهان سپاه پاسداران به تحرکات ارتش آمریکا در خط مرزی آب‌های ایران، حساس است و به هر فعالیت ارتش آمریکا در این خط سریعاً واکنش نشان می‌دهد.

    مقام ارتش آمریکا که نخواسته نامش فاش شود، همچنین گفته که فرماندهی ناو 12 بار تلاش کرده که با قایق‌ها تماس برقرار کند اما پاسخی نگرفته و مجبور شده که 10 فلیر (فلیر: گلوله‌های آتشینی هستند که برای ایجاد انحراف در موشک‌های حرارتی پرتاب می‌شود) در مسیر 2 قایقی که به فاصله 270 متری ناو رسیده بودند، پرتاب کرده تا از نزدیک شدن بیشتر قایق‌ها به ناو، جلوگیری کند.
     

    شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز گزارش داده که ناو نیتز برای جلوگیری از درگیری، مسیر خود را تغییر داده است.

    فیلم منتشره توسط ارتش آمریکا اگر چه خیلی واضح نیست اما بررسی آن نشان می‌دهد که احتمالا 2 فروند از قایق‌های استفاده شده توسط سپاه در این عملیات، قایق‌های کلاس عاشورا مسلح به راکت‌های 107 م م و دوشکا هستند.

        
        ** 8 شهریور؛ اخطار به پهپاد جاسوسی

    قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فروند هواپیمای بدون سرنشین متعلق به آمریکا را قبل از ورود به آسمان کشورمان شناسایی کرده است.

    این پهپاد جاسوسی احتمالاً قصد ورود به آسمان کشورمان را داشته که بلافاصله توسط پدافند هوایی شناسایی شده و پس از اخطار پدافندی، هواپیما از ادامه طی مسیر به‌سمت آسمان ایران در شرق کشور، منصرف می‌شود. این پهپاد از کشور افغانستان قصد ورود به کشورمان را داشته است.

        مشخصات پهپاد جاسوسی آمریکا در صفحه رادار قرارگاه پدافند هوایی

    این هواپیمای بی‌سرنشین آمریکایی یک پهپاد جاسوسی بوده که از یک پایگاه در قندهار افغانستان به پرواز درآمده بود. این پهپاد تا 20 مایلی مرز ایران، به آسمان کشورمان نزدیک شده بود که با اخطار به‌موقع و قاطع قرارگاه پدافند هوایی مواجه شد.

    برای مقابله با این پهپاد، پس از شناسایی آن به دیده‌بانی‌ها و سامانه‌های موشکی قرارگاه پدافند هوایی وضعیت هوشیاری داده شده بود.

     
        ** 14 شهریور؛ اخطار به ناو فایربولت

    پنتاگون اعلام کرد که ناو آمریکایی “یو‌اس‌اس فایربولت” نیروی دریایی آمریکا پس از اینکه یک کشتی جنگی ایران در خلیج فارس به فاصله 100متری آن رسید مجبور شد به‌ سرعت مسیر خود را تغییر دهد.

    جف دیویس سخنگوی پنتاگون گفته که، ” 7 قایق تندرو سپاه روز یک‌ شنبه در حالی که مسلسل‌های‌شان عیان بود به ناو 53 متری یو‌اس‌اس فایربولت نزدیک شدند. 3 فروند از این قایق‌ها در نزدیکی کشتی آمریکایی مانور دادند، و آن را از فاصله کم‌تر از 500 متری دنبال کردند.”

    به گفته آقای دیویس، قایق‌های ایرانی در نهایت فاصله گرفتند اما یکی از آن‌ها برگشت و درست جلوی ناو فایربولت ایستاد و این باعث شد که ناو آمریکایی برای پرهیز از برخورد، مانور دهد.

    چندی پس از این ماجرا، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه طی سخنانی درباره ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر نزدیک‌شدن قایق‌های سپاه به ناو آمریکایی گفت که، “مثلاً مطرح کرده‌اند که در منطقه شمال خلیج فارس، شناورهای سپاه در 90متری شناورهای آنها قرار گرفته‌اند، اصلاً این موضوع درست نیست و شناورهای ما و آمریکایی‌ها در آن قصه در بیش از 2 هزار متری آنها قرار داشته‌اند.” 

        ** 20 شهریور؛ اخطار به 2 هواپیمای شناسایی آمریکا بر فراز تنگه هرمز

    هواپیمای “گشت دریایی P-8 پوسایدن” با 9 سرنشین و یک هواپیمای “EP-3  با حدود 24 سرنشین” طی عملیات شناسایی به یک کیلومتری مرزهای آبی ایران و 13 میالی سواحل کشورمان در تنگه هرمز و دریای عمان نزدیک شدند.

    شبکه خبری فاکس‌نیوز گزارش داده که، ارتش ایران به دو هواپیما هشدار داده است که اگر مسیر خود را تغییر ندهند، ممکن است به آنها شلیک شود.

        Lockheed EP-3

    یکی از مقامات آمریکایی در پاسخ به این سوال فاکس نیوز که چرا هواپیماهای آمریکایی نزدیک به مرز آبی ایران پرواز می‌کردند؟، پاسخ داده که، “می‌خواستیم واکنش ایران را امتحان کنیم.”

    براساس این گزارش، از وهله زمانی 22 تیر ماه سال جاری تا 20 شهریور ماه جاری، 6 تقابل میان ایران و آمریکا رسانه‌ای شده است که ایران برخی از آنها را تایید کرده و برخی دیگر را هنوز تایید یا تکذیب نکرده است؛ در یکی از موارد نیز، ایران اخطار به پهپاد جاسوسی آمریکا را اعلام کرده و آمریکایی‌ها این خبر را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

    از این 6 رویارویی، 3 مورد در هوا و 3 مورد در دریا بوده است. آمریکایی‌ها در آخرین مورد، همین چند روز پیش اعلام کردند که اعزام هواپیماهای جاسوسی آنها به نزدیک مرزهای آبی ایران، برای “امتحان آمادگی نیروهای ایرانی” بوده است که همین هواپیماها از پدافند ایران “اخطار شلیک”گرفته‌اند.

    منبع: خبرگزاری تسنیم

    انتهای پیام/



:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1395 | نظرات ()